Tutorial

Μεταφορά WordPress ιστοσελίδας από το localhost σε live server

Πολλές φορές όταν δημιουργούμε μία νέα ιστοσελίδα στο WordPress δουλεύουμε τοπικά στον υπολογιστή μας και στη συνέχεια την μεταφέρουμε σε έναν live server.

Όταν δουλεύουμε τοπικά, μπορούμε να κάνουμε διάφορες αλλαγές και δοκιμές στην ιστοσελίδα μας χωρίς να ανησυχούμε για τυχόν προβλήματα που μπορεί να συναντήσουν οι χρήστες. Ακόμα και εάν οι αλλαγές αφορούν στοιχεία που εμφανίζονται μόνο στο περιβάλλον διαχείρισης του WordPress, καλό είναι να τις δοκιμάζουμε πρώτα τοπικά και στη συνέχεια να τις μεταφέρουμε στην κανονική ιστοσελίδα.

Μόλις λοιπόν ολοκληρώσουμε όλες τις εργασίες και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε την ιστοσελίδα μας προσβάσιμη σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου, ακολουθούμε τα εξής βήματα:

Σημείωση:
Πριν ξεκινήσετε καλό θα ήταν να πάρετε ένα backup των αρχείων και της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας σας. Ο δημιουργός αυτού του άρθρου δεν ευθύνεται για τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην ιστοσελίδα σας ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες. Μπορείτε να εκτελέσετε τις ενέργειες που αναφέρονται παρακάτω με δική σας ευθύνη.

1. Μεταφορά βάσης δεδομένων

Αρχικά, θα χρειαστεί να εξάγουμε και να μεταφέρουμε όλο το περιεχόμενο της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας μας. Οι παρακάτω οδηγίες είναι ενδεικτικές καθώς σχετίζονται με το λειτουργικό σύστημα του υπολογιστή μας και την εφαρμογή που χρησιμοποιήσαμε για τη δημιουργία ενός “τοπικού server”.

Βήμα 1: Είσοδος στο phpMyAdmin

Μέσα από το phpMyAdmin μπορούμε να διαχειριστούμε τη βάση δεδομένων της ιστοσελίδας μας. Για να μεταφερθούμε στο περιβάλλον του phpMyAdmin θα χρειαστεί να επισκεφτούμε το σχετικό link στον υπολογιστή μας. Για παράδειγμα:

  • MacOS: http://localhost:8888/phpMyAdmin/
  • Windows: http://localhost/phpmyadmin/

Με βάση τις ρυθμίσεις που έχουμε κάνει, ενδέχεται να χρειαστεί να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε το port από τα παραπάνω URLs.

Βήμα 2: Εξαγωγή βάσης

Το επόμενο βήμα που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι η εξαγωγή της βάσης δεδομένων της WordPress ιστοσελίδας μας. Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής:

  1. Επιλέγουμε στην αριστερή πλευρά της σελίδας τη βάση δεδομένων που θέλουμε να εξάγουμε. Μόλις επιλέξουμε τη βάση, θα εμφανιστούν οι πίνακες του WordPress.
  1. Χωρίς να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Export” ή “Εξαγωγή” και επιλέγουμε το “Custom – display all possible options” όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Στη συνέχεια, πηγαίνουμε πιο κάτω στη σελίδα, επιλέγουμε το κουτάκι “Add DROP TABLE / VIEW / PROCEDURE / FUNCTION / EVENT / TRIGGER statement” και κάνουμε κλικ στο κουμπί “Go” ή “Εκτέλεση” που υπάρχει στο τέλος της σελίδας.

Η παραπάνω διαδικασία θα δημιουργήσει ένα αντίγραφο της βάσης σε ένα .sql αρχείο το οποίο θα κατέβει στον υπολογιστή μας. Αυτό το αρχείο, θα το χρησιμοποιήσουμε παρακάτω για να εισάγουμε το περιεχόμενο της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας μας σε μία νέα βάση.

Βήμα 3: Μεταφορά βάσης στον live server

Για να μεταφέρουμε τη βάση δεδομένων της ιστοσελίδας μας στον live server, θα χρειαστεί πρώτα να δημιουργήσουμε μία νέα βάση. Ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ για Plesk και εδώ για cPanel, θα δημιουργήσετε μία νέα βάση και στη συνέχεια θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα για να εισάγετε το .sql αρχείο που δημιουργήσαμε προηγουμένως.


Μετά τη δημιουργία της βάσης, πηγαίνουμε στο phpMyAdmin για να διαχειριστούμε τη βάση που δημιουργήσαμε. Η νέα μας βάση θα είναι αρχικά κενή και δε θα περιέχει κάποιον πίνακα. Για να εισάγουμε το περιεχόμενο της παλιάς βάσης, θα χρειαστεί να πάμε στην καρτέλα “Import” ή “Εισαγωγή” και να επιλέξουμε το .sql αρχείο από τον υπολογιστή μας.

Στην περίπτωση που η βάση δεδομένων μας είναι πολύ μεγάλη σε μέγεθος, μπορούμε να τη συμπιέσουμε σε ένα .zip αρχείο και στη συνέχεια να ανεβάσουμε αυτό το αρχείο και όχι το .sql.

Τέλος κάνουμε κλικ στο κουμπί “Go” ή “Εκτέλεση” που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και περιμένουμε να ολοκληρωθεί η εισαγωγή της βάσης.

Μόλις ολοκληρωθεί η εισαγωγή της βάσης, μεταφερόμαστε στον πίνακα xyz_options (όπου xyz το prefix των πινάκων της βάσης μας) και κάνουμε τις εξής αλλαγές:

  • Εντοπίζουμε το row του πίνακα που έχει στη στήλη option_name την τιμή siteurl και αλλάζουμε το URL της στήλης option_value από localhost στο URL της ιστοσελίδας μας.
  • Εντοπίζουμε το row του πίνακα που έχει στη στήλη option_name την τιμή home και αλλάζουμε το URL της στήλης option_value από localhost στο URL της ιστοσελίδας μας.

2. Μεταφορά αρχείων ιστοσελίδας

Το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας από τον τοπικό μας φάκελο στον server στον οποίο θα φιλοξενείται η ιστοσελίδα μας.

Το path στο οποίο θα ανεβάσουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό που δηλώσαμε στο προηγούμενο βήμα. Για παράδειγμα, εάν ανεβάσουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας σε ένα φάκελο και όχι στο root directory του server, τότε και το URL της ιστοσελίδας μας θα πρέπει να οριστεί αναλόγως.

Για να μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας, έχουμε δύο επιλογές:

Μεταφορά αρχείων μέσω FTP
Με αυτό τον τρόπο, θα χρειαστεί να συνδεθούμε μέσω FTP (π.χ. χρησιμοποιώντας το FileZilla) στον live server και στη συνέχεια να ανεβάσουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας.

Μεταφορά αρχείων μέσω Plesk/cPanel
Εάν επιλέξουμε αυτό τον τρόπο, θα χρειαστεί πρώτα να συμπιέσουμε όλα τα αρχεία της ιστοσελίδας μας σε ένα .zip αρχείο και μέσω του File Manager στο Plesk/cPanel να ανεβάσουμε αυτό το αρχείο στο αντίστοιχο directory.

Μόλις ολοκληρωθεί η μεταφορά όλων των αρχείων της ιστοσελίδας μας, θα χρειαστεί να επεξεργαστούμε το wp-config.php αρχείο και να ενημερώσουμε τα στοιχεία της βάσης δεδομένων ώστε να μπορέσει το WordPress να συνδεθεί στη νέα βάση.

Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που πρέπει να κάνουμε είναι στις παρακάτω σειρές του αρχείου:

/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'newdb');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'dbuser');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'dbpass');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

Συγκεκριμένα, θα χρειαστεί να ενημερώσουμε τις τιμές:

  • newdb με το όνομα της βάσης που δημιουργήσαμε
  • dbuser με το username του χρήστη της βάσης που δημιουργήσαμε
  • dbpass με τον κωδικό της βάσης και
  • localhost με το hostname της βάσης (το βρίσκουμε στο Plesk/cPanel)

3. Έλεγχος ιστοσελίδας

Τέλος, θα χρειαστεί να ελέγξουμε την ιστοσελίδα μας ώστε να βεβαιωθούμε πως όλα δουλεύουν σωστά. Παρακάτω, αναφέρονται μερικές χρήσιμες συμβουλές για διόρθωση τυχόν προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν:

  • Κάποιες σελίδες εμφανίζουν το σφάλμα “404 – Η σελίδα δε βρέθηκε”
    Αυτό το πρόβλημα συνήθως διορθώνεται ακολουθώντας τα εξής βήματα:
    1. Πηγαίνουμε στη σελίδα Ρυθμίσεις -> Μόνιμοι Σύνδεσμοι
    2. Χωρίς να κάνουμε κάποια αλλαγή, κάνουμε κλικ στο κουμπί “Αποθήκευση Αλλαγών” και ελέγχουμε ξανά την ιστοσελίδα μας.
  • Κάποια links παραπέμπουν ακόμα στο localhost
    Αυτό το πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως όταν κάποια links προστέθηκαν χειροκίνητα σε widgets, στο μενού ή στο κείμενο των σελίδων/άρθρων. Για τη διόρθωση του προβλήματος, μπορούμε είτε να εντοπίσουμε αυτά τα links και να τα ενημερώσουμε χειροκίνητα ένα – ένα, είτε να χρησιμοποιήσουμε ένα plugin όπως το Velvet Blues Update URLs.
0 0 ψήφος
Βαθμολογία Άρθρου
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Προβολή όλων των σχολίων