Tutorial

Μεταφορά WordPress ιστοσελίδας από live server στο localhost

Πολλές φορές χρειάζεται να κάνουμε αλλαγές και διορθώσεις στην ιστοσελίδα μας χωρίς όμως να θέλουμε να δημιουργηθούν προβλήματα στην πλοήγηση των χρηστών.

Ένας τρόπος να αποφύγουμε τυχόν προβλήματα είναι να κάνουμε αυτές τις αλλαγές και διορθώσεις τοπικά στον υπολογιστή μας και στη συνέχεια να τις μεταφέρουμε στη live ιστοσελίδα μας. Ακόμα και εάν οι αλλαγές αφορούν στοιχεία που εμφανίζονται μόνο στο περιβάλλον διαχείρισης του WordPress, καλό είναι να τις δοκιμάζουμε πρώτα τοπικά και στη συνέχεια να τις μεταφέρουμε στην κανονική ιστοσελίδα.

Ας δούμε λοιπόν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για να δημιουργήσουμε ένα αντίγραφο της WordPress ιστοσελίδας μας τοπικά στον υπολογιστή μας:

Σημείωση:
Πριν ξεκινήσετε καλό θα ήταν να πάρετε ένα backup των αρχείων και της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας σας. Ο δημιουργός αυτού του άρθρου δεν ευθύνεται για τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην ιστοσελίδα σας ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες. Μπορείτε να εκτελέσετε τις ενέργειες που αναφέρονται παρακάτω με δική σας ευθύνη.

1. Μεταφορά βάσης δεδομένων

Αρχικά, θα χρειαστεί να εξάγουμε και να μεταφέρουμε όλο το περιεχόμενο της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας μας.

Βήμα 1: Είσοδος στο phpMyAdmin

Αρχικά, θα χρειαστεί να συνδεθούμε στο λογαριασμό μας στο Plesk/cPanel στο οποίο φιλοξενείται η ιστοσελίδα μας και έπειτα να μεταφερθούμε στο περιβάλλον του phpMyAdmin.

Βήμα 2: Εξαγωγή βάσης

Το επόμενο βήμα που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι η εξαγωγή της βάσης δεδομένων της WordPress ιστοσελίδας μας. Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής:

  1. Επιλέγουμε στην αριστερή πλευρά της σελίδας τη βάση δεδομένων που θέλουμε να εξάγουμε. Μόλις επιλέξουμε τη βάση, θα εμφανιστούν οι πίνακες του WordPress.
  1. Χωρίς να κάνουμε οποιαδήποτε αλλαγή, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Export” ή “Εξαγωγή” και επιλέγουμε το “Custom – display all possible options” όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Στη συνέχεια, πηγαίνουμε πιο κάτω στη σελίδα, επιλέγουμε το κουτάκι “Add DROP TABLE / VIEW / PROCEDURE / FUNCTION / EVENT / TRIGGER statement” και κάνουμε κλικ στο κουμπί “Go” ή “Εκτέλεση” που υπάρχει στο τέλος της σελίδας.

Η παραπάνω διαδικασία θα δημιουργήσει ένα αντίγραφο της βάσης σε ένα .sql αρχείο το οποίο θα κατέβει στον υπολογιστή μας. Αυτό το αρχείο, θα το χρησιμοποιήσουμε παρακάτω για να εισάγουμε το περιεχόμενο της βάσης δεδομένων της ιστοσελίδας μας σε μία νέα βάση στον υπολογιστή μας.

Βήμα 3: Μεταφορά βάσης στο localhost

Για να μεταφέρουμε τη βάση δεδομένων της ιστοσελίδας μας από τον live server στο localhost, θα χρειαστεί πρώτα να δημιουργήσουμε μία νέα βάση μέσω του phpMyAdmin στον “τοπικό” μας server.

Για να μεταφερθούμε στο περιβάλλον του phpMyAdmin θα χρειαστεί να επισκεφτούμε το σχετικό link στον υπολογιστή σας. Για παράδειγμα:

  • MacOS: http://localhost:8888/phpMyAdmin/
  • Windows: http://localhost/phpmyadmin/

Με βάση τις ρυθμίσεις που έχουμε κάνει, ενδέχεται να χρειαστεί να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε το port από τα παραπάνω URLs.

Για να δημιουργήσουμε μία νέα βάση, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Databases” και συμπληρώνουμε τη φόρμα που φαίνεται στην παρακάτω εικόνα:

Ουσιαστικά, θα χρειαστεί να προσθέσουμε το όνομα της νέας μας βάσης και να κάνουμε κλικ στο κουμπί “Create“.

Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να επιλέξουμε τη βάση που δημιουργήσαμε από στήλη που υπάρχει στα αριστερά της σελίδας και να μεταφερθούμε στην καρτέλα “Εισαγωγή“. Μέσα από αυτή την καρτέλα, θα εισάγουμε το .sql αρχείο που δημιουργήσαμε προηγουμένως και περιέχει όλο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας.

Στην περίπτωση που η βάση δεδομένων μας είναι πολύ μεγάλη σε μέγεθος, μπορούμε να τη συμπιέσουμε σε ένα .zip αρχείο και στη συνέχεια να ανεβάσουμε αυτό το αρχείο και όχι το .sql.

Τέλος κάνουμε κλικ στο κουμπί “Go” ή “Εκτέλεση” που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και περιμένουμε να ολοκληρωθεί η εισαγωγή της βάσης.

Μόλις ολοκληρωθεί η εισαγωγή της βάσης, μεταφερόμαστε στον πίνακα xyz_options (όπου xyz το prefix των πινάκων της βάσης μας) και κάνουμε τις εξής αλλαγές:

  • Εντοπίζουμε το row του πίνακα που έχει στη στήλη option_name την τιμή siteurl και αλλάζουμε το URL της στήλης option_value από το κανονικό URL της ιστοσελίδας μας στο αντίστοιχο “τοπικό” URL όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.
  • Εντοπίζουμε το row του πίνακα που έχει στη στήλη option_name την τιμή home και αλλάζουμε το URL της στήλης option_value από το κανονικό URL της ιστοσελίδας μας στο αντίστοιχο “τοπικό” URL όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Όπου “wordpress” μπορούμε να βάλουμε το όνομα του φακέλου στον οποίο θα προσθέσουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας.

2. Μεταφορά αρχείων ιστοσελίδας

Το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας από τον server στον οποίο φιλοξενείται η ιστοσελίδα μας στον τοπικό μας φάκελο.

Το path στο οποίο θα μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό που δηλώσαμε στο προηγούμενο βήμα.

Για να μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας, έχουμε δύο επιλογές:

Μεταφορά αρχείων μέσω FTP
Με αυτό τον τρόπο, θα χρειαστεί να συνδεθούμε μέσω FTP (π.χ. χρησιμοποιώντας το FileZilla) στον live server και στη συνέχεια να μεταφέρουμε τα αρχεία της ιστοσελίδας μας στον υπολογιστή μας.

Μεταφορά αρχείων μέσω Plesk/cPanel
Εάν επιλέξουμε αυτό τον τρόπο, θα χρειαστεί να μεταφερθούμε στο File Manager του Plesk/cPanel, να συμπιέσουμε όλα τα αρχεία της ιστοσελίδας μας σε ένα .zip αρχείο και στη συνέχεια να το κατεβάσουμε στον υπολογιστή μας.

Μόλις ολοκληρωθεί η μεταφορά όλων των αρχείων της ιστοσελίδας μας, θα χρειαστεί να επεξεργαστούμε το wp-config.php αρχείο και να ενημερώσουμε τα στοιχεία της βάσης δεδομένων ώστε να μπορέσει το WordPress να συνδεθεί στη νέα βάση.

Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που πρέπει να κάνουμε είναι στις παρακάτω σειρές του αρχείου:

/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'newdb');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'dbuser');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'dbpass');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

Συγκεκριμένα, θα χρειαστεί να ενημερώσουμε τις τιμές:

  • newdb με το όνομα της βάσης που δημιουργήσαμε
  • dbuser με το username του χρήστη της βάσης που δημιουργήσαμε
  • dbpass με τον κωδικό της βάσης και
  • localhost με το hostname της βάσης (συνήθως είναι localhost)

Επίσης, ενδέχεται να χρειαστεί να κάνουμε αλλαγές και στο .htaccess αρχείο. Για παράδειγμα, εάν έχουμε εγκαταστήσει κάποιο SSL πιστοποιητικό στον server μας και η ιστοσελίδα μας είναι προσβάσιμη μέσω https, τότε θα χρειαστεί να επαναφέρουμε το .htaccess αρχείο στις default ρυθμίσεις. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σε αυτήν τη σελίδα.

3. Έλεγχος ιστοσελίδας

Τέλος, θα χρειαστεί να ελέγξουμε την ιστοσελίδα μας ώστε να βεβαιωθούμε πως όλα δουλεύουν σωστά. Παρακάτω, αναφέρονται μερικές χρήσιμες συμβουλές για διόρθωση τυχόν προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν:

  • Κάποιες σελίδες εμφανίζουν το σφάλμα “404 – Η σελίδα δε βρέθηκε”
    Αυτό το πρόβλημα συνήθως διορθώνεται ακολουθώντας τα εξής βήματα:
    1. Πηγαίνουμε στη σελίδα Ρυθμίσεις -> Μόνιμοι Σύνδεσμοι
    2. Χωρίς να κάνουμε κάποια αλλαγή, κάνουμε κλικ στο κουμπί “Αποθήκευση Αλλαγών” και ελέγχουμε ξανά την ιστοσελίδα μας.
  • Κάποια links παραπέμπουν ακόμα στο localhost
    Αυτό το πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως όταν κάποια links προστέθηκαν χειροκίνητα σε widgets, στο μενού ή στο κείμενο των σελίδων/άρθρων. Για τη διόρθωση του προβλήματος, μπορούμε είτε να εντοπίσουμε αυτά τα links και να τα ενημερώσουμε χειροκίνητα ένα – ένα, είτε να χρησιμοποιήσουμε ένα plugin όπως το Velvet Blues Update URLs.
0 0 ψήφος
Βαθμολογία Άρθρου
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Προβολή όλων των σχολίων